O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Potrivit unor studii noi, vizionarea prelungită a programelor de la televizor poate schimba structura creierului unui copil într-un mod dăunător. Cercetătorii au descoperit că prea mult timp petrecut de un copil în fata televizorului poate duce la profunde modificări ale creierului.

O vizionare excesivă poate schimba structura creierului unui copil într-un mod care poate duce la afecțiuni serioase. Scanarea creierului cu ajutorul unui RMN a arătat că acei copii care au petrecut cele mai multe ore în fața televizorului aveau cantități mai mari de materie cenușie în regiuni din cortexul frontopolar – zona din partea din față a lobului frontal. Cercetătorii sugerează că materia cenușie ar putea fi comparată cu greutatea corporală și, deci, aceste zone ale creierului trebuie să fie cât mai libere în timpul copilăriei, cu scopul de a funcționa eficient.

Părinții ar trebui informați despre modul în care tehnologia poate fi o sabie cu două tăișuri.

Când mama sau tatăl au nevoie de ceva timp pentru a pregăti masa sau pentru a lucra ceva prin casă, știu că copilul se uită la un film animat, lucru care le-ar da un răgaz. Să privească la televizor necesită utilizarea mai redusă a anumitor zone ale creierului decât gadget-urile active, cum ar fi tabletele, smartphone-urile și calculatoarele.

Cu toate acestea, asta îi ține departe de petrecerea timpului de joacă cu părinții, frații sau colegii lor. Pe măsură ce copiii cresc, ei vor prefera comunicarea electronică, așa cum face orice adolescent (un adolescent tipic ar interacționa mai degrabă cu prietenii prin mesaje text și social media decât față-în-față).

De fapt, vizionarea excesivă a programelor de televiziune poate face rău unui copil.

Primii ani ai copilului tău sunt critici pentru dezvoltarea creierului. Vizionarea TV fură din timpul alocat explorărilor copilului, care interacționează, învață în mod activ, prin manipularea lucrurilor din jurul lui. Acestea sunt activități care ajută copilul să își dezvolte abilitățile de care are nevoie ca să se dezvolte intelectual, social și emoțional.

Când copilul se joacă, învață în mod activ modul în care funcționează lumea. Creierul lui experimentează cauza și efectul. Când copilul interacționează cu oamenii, întâlnește repere emoționale. Televizorul ține copilul departe de aceste activități.

Primii 2 ani ai copilului vostru sunt, de asemenea, un moment critic pentru învățarea limbilor străine. Limba poate fi învățată numai prin interacțiune cu alții, nu prin ascultare pasivă la televizor.

Dacă copilul nu răspunde la încercarea de a comunica, el ar putea pierde această etapă extrem de importantă. De asemenea, copilul nu va învăța să vorbească prin ascultarea emisiunilor de la televizor, ci învață să vorbească limba prin imitarea adulților. Copilul învață prin discursul simplificat, dar în mod corect, pronunțat de adulți.

Rețineți că atunci când copilul zâmbește la televizor, televizorul nu ii zâmbește înapoi. Acest lucru îl poate afecta din punct de vedere social, emoțional și psihologic.