O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Majoritatea femeilor scapă de kilogramele depuse în timpul sarcinii abia când copiii lor au vârstă de 1 an. Scăderea în greutate după naştere necesită timp, mai ales atunci când ai în grijă un nou-născut şi programul tău s-a schimbat complet.
Aşa că nu fii dură cu tine. Doar concentrează-te pe un stil de viaţă sănătos.

Ghidul meu te va ajuta să revii la talia de dinainte de naştere fără a sacrifica timpul petrecut cu micuţul tău.

Când pot începe programul de slăbit?

Nu imediat după naştere, în mod cert.
Lasă timp suficient corpului tău să se vindece după naştere.
Cel mai important lucru în privinţa asta este să observi cum se simte organismul tău. Unele mame se simt pregătite după câteva zile, altele după câteva luni sau chiar ani.

Depinde şi de metoda prin care ai născut: naturală sau cezariană, deoarece în cazul femeilor care au născut prin cezariană, pentru a face exerciţii fizice, de exemplu, ele trebuie să primească aprobarea medicului.
Dacă naşterea a fost una naturală şi fără complicaţii poţi începe cu exerciţii de îndată ce te simți mai bine.

Fă mişcare!

Începe încet să introduci exerciţiile fizice în activitatea ta zilnică; acestea te vor ajuta să arzi caloriile şi vă va tonifia musculatura. Mişcare aduce multe beneficii proaspetelor mămici: eliberarea endorfinelor ajută în problemele de depresie, insomnii şi atenuarea stresului.

Fă plimbări lungi cu copilul tău, vei avea astfel ocazia să pui în mişcare musculatura şi să inspiri aer curat. Se recomandă să mergi pe jos într-un ritm alert, aproximativ 150 de minute pe săptămâna (asta înseamnă cam 30 de minute pe zi, de luni până vineri, sau 20 de minute în fiecare zi).

Poţi începe şi cu exerciţii aerobice uşoare dar doar după ce te-ai recuperat complet. Poţi opta pentru mers pe bicicletă, de exemplu, iar pe măsură ce forţă corpului creşte, poţi mări intensitatea exerciţiilor.

Mănâncă inteligent

Crezi sau nu, chiar şi după naştere mănânci pentru doi. Chiar dacă nu alăptezi, vei avea nevoie de energie pentru a avea grijă de copilul tău şi de tine. În plus, probabil ştii deja că ceea ce mănâncă o mămică ce alăptează poate influenţa preferinţele alimentare ale copilului.

Mănâncă inteligent prin alegerea alimentelor bogate în nutrienţi, cu proteine slabe şi grăsimi sănătoase.

5 Exemple de mese energizante

  • un sendviș de curcan cu roşii, felii de ceapă, salată verde, muştar, o portocală şi un pahar de lapte degresat
  • un hamburger la grătar, o chiflă cu seminţe de susan, ceapă, murături şi salată verde şi parmezan
  • o conservă de fasole albă în pâine din cereale integrale, rucola, roşii, sos pesto şi piersică
  • castron de fulgi de ovăz (sau orice alte cereale integrale), fructe de pădure şi lapte degresat
  • supă de linte, salată de legume cu ulei de măsline şi oţet, piept de pui la grătar şi o chiflă cu seminţe

sendvis-curcan

10 Super Snakuri pentru a te energiza

  • 12-18 morcovi plus 4 linguri de humus
  • 2 linguri de migdale şi stafide amestecate cu o jumătate de cană de cereale pentru micul dejun
  • 5 biscuiţi din cereale integrale cu unt de arahide natural şi felii de banane
  • latte de soia
  • brânză şi un măr sau o pară
  • un ou fiert, o felie de pâine prăjită din cereale integrale şi un strugure
  • un porumb sau o tortilla, o felie de brânză şi salsa
  • o portocală, 2-3 felii de mezel de curcan
  • iaurt grecesc simplu, o ceaşcă de fructe de pădure, o lingură de seminţe de floarea soarelui
  • 10 tulpini de ţelină şi o linguriţă de unt de arahide

Eliberează-ţi mintea

Când eşti îngrijorată şi simţi că nu ai niciun control asupra a ceea ce se întâmplă în viaţa ta, corpul tău reacţionează prin eliberarea de hormoni de stres, cortizol, şi adrenalină în sânge.
Aceşti hormoni sunt cauza oboselii, apatiei, iritabilităţii, etc. Nivelurile ridicate de cortizol te predispun la obezitate, poftă de alimente dulci, sărate, crocante.

Încearcă paşii de mai jos pentru a avea mai multă energie şi pentru a te simţi mai bine emoţional.

mamica-bebelus-plimbare-parc

  • Dormi când doarme bebeluşul
    Somnul extra va ajuta organismul să scape de hormonii de stres. Odihna insuficientă poate reduce rezistenţă la insulină, o boală care afectează negativ metabolismul şi capacitatea de a arde calorii.
  • Dacă nu ai timp sau bani pentru o vizită la spa, roagă-l pe soţul tău să îţi ofere un masaj. Masajul ajută la scăderea semnificativă a nivelului hormonilor de stres şi creşte oxitocina, hormonul fericirii şi ataşamentului.
  • Du-te afară
    Dacă vremea permite, plimbă-ţi copilul în aer liber. Petrecerea timpului în aer liber, într-un spaţiu verde, creşte buna dispoziţie şi scade nivelul hormonilor de stres. Câteva minute petrecute oriunde, în aer liber, conduc la îmbunătăţirea stării de spirit, a stimei de sine şi a bunăstării.

Hidratează-te

Consumă multă apă! Te va ajuta să eviţi astfel deshidratarea şi, în acelaşi timp, să inducă senzaţia de saţietate. Medicii recomandă consumul a 10-12 pahare de apă pe zi, imediat după ce ai născut; adaugă o felie de lămâie şi vei creşte şansele să scapi mai repede de greutatea acumulată în plus.

Problema kilogramelor este una delicată. Nu este uşor să lupţi cu kilogramele, dar nici imposibil. Cu puţină disciplină, poţi reveni uşor la silueta pe care o aveai. Dacă eşti proaspătă mămică şi vrei să dai jos kilogramele acumulate pe perioada sarcinii, începe prin urmărirea paşilor de mai sus. Asigură-te că există un echilibru în toate şi rezultatele nu vor ezita să apară.

Ți-a plăcut articolul? Poți să dai un Like!
Iar dacă ai o prietenă căreia i-ar face și ei plăcere să-l citească atunci poți să-l și distribui pe Facebook.