O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Atunci când funcționează corect, sistemul imunitar poate lupta eficient împotriva organismelor care aduc prejudicii organismului, precum bacterii, virusuri, fungii și paraziți. Toți copiii sunt expuși  continuu acestor agenți patogeni, dar această expunere nu înseamnă că un copil este  bolnav.

Un sistem imunitar puternic oferă unui copil un sistem natural puternic de apărare împotriva bolilor. Pe de altă parte, un copil cu un sistem imunitar slăbit este vulnerabil sau mai sensibil la răceli, gripă și alte afecțiuni mai grave.

Microbii există peste tot

Mai ales la școala sau grădiniță. Expunerea la diferiți viruși și bacterii pot întări, de fapt, sistemul imunitar al unui copil. Mai mult decât atât, bolile copilăriei, cum ar fi varicela, rujeola, oreionul și rubeola pot ajuta la întărirea sistemului imunitar.

În cazul în care copilul este prea sensibil la boli, trebuie luate măsuri pentru întărirea sistemului imunitar pentru a-l face cât mai puternic posibil. Prevenirea este un mod eficient de a evita supunerea copilului la administrarea de antibiotice sau alte medicamente.

Prevenția este foarte importantă

Prevenirea include și alăptarea prelungită, o bună nutriție, suplimente nutritive, o atitudine mentală sănătoasă și emoțională, un mediu non-toxic, evitarea unor antibiotice și vaccinuri inutile, stres scăzut, o odihnă adecvată și exerciții fizice.

Iată de ce:

1. Alăptarea

Alăptarea pe timp îndelungat este esențială pentru dezvoltarea unui sistem imunitar puternic. Laptele matern furnizează elementele necesare pentru a proteja copilul împotriva bolilor, precum și toate substanțele nutritive de care are nevoie, inclusiv acizii grași esențiali.

Bebelușii alăptați dezvoltă mai puține infecții decât copiii care sunt hrăniți cu biberonul. Hrănirea acestora cu formule de lapte praf îi privează de o protecție crucială pe care o poate oferi doar laptele matern.

Citește și:  Cum incepem sa facem la olita

2. Nutriție bună

O nutriție bună este esențială pentru dezvoltarea și menținerea sistemului imunitar sănătos și puternic. Deficiențele nutriționale pot fi responsabile de problemele cronice ale sistemului imunitar, deoarece este mai ușor pentru bacterii sau virusuri să se dezvolte atunci când lipsesc elemente nutritive importante.

Nutrienții care stimulează puternic sistemul imunitar sunt vitaminele A, C, E și acizi grași esențiali. Cele mai importante minerale includ: manganul, seleniul, zincul, cuprul, fierul, sulful, magneziul și germaniul.

Acești nutrienți pot fi obținuți printr-un regim alimentar organic care constă în fructe și legume proaspete, nuci, semințe, fasole și cereale integrale.

Din păcate, cele mai multe dintre alimente sunt prelucrate în mod artificial și conțin aditivi care contribuie la o nutriție proastă.

Alimentele procesate, precum sucurile, pot slăbi sistemul imunitar. Aceste „alimente“ nu adaugă nimic bun la modul de nutriție al copilului.

Expunerile la substanțe chimice pot afecta, de asemenea, sistemul imunitar, reducând capacitatea acestuia de a lupta împotriva infecțiilor și bolilor grave, cum ar fi cancerul.

Calitatea slabă a aerului, apa și alimentele contaminate, expunerea constantă la pesticide, toate acestea contribuie la scăderea imunității la copii. Există toxine în mediu peste tot, dar puteți evita expunerile inutile pentru a reduce cantitatea de produse chimice pe care copiii o pot acumula în organism. Consumul de alimente organice va scădea foarte mult expunerea generală a copilului la pesticide.

3. Exercițiile fizice

Aerul proaspăt și exercițiile fizice pot face o mare diferență în starea de sănătate a copiilor. Un aer viciat, recirculat, poate fi un pericol pentru sistemului imunitar al copilului.

Plimbările, joaca în aer liber și alergatul sunt un stimulator imunitar excelent.

Citește și:  10 Sfaturi pentru părinți stresați