O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Când fiica mea era mai mică, din cauza programului încărcat pe care îl aveam, în timpul vacanțelor, petrecea împreună cu bunicii de la câteva zile până la una-două săptămâni . Ca în mai toate cazurile despre care am auzit la prieteni și cunoștințe, și cu fiică-mea se întâmpla la fel: timpul petrecut acolo era un răsfăț pe toate planurile, dar mai ales culinar.

Știam că după zilele petrecute cu bunicii, de fiecare dată fiică-mea avea nevoie de câteva zile de readaptare la programul obișnuit, inclusiv în ceea ce privește mâncarea sănătoasă. Pentru că bunica aproba toate regulile mele cam până când ajungeam la capătul străzii, după care făcea cum voia nepoata.

În calitate de părinți, facem tot ce putem pentru a oferi copiilor noștri un mediu bun și sănătos. Uneori însă, chiar și cu eforturile noastre cele mai bune, copiii noștri pot suferi deficiențe nutriționale. M-am luptat timp îndelungat să implementez în familia noastră reguli ale alimentației sănătoase. Nu îmi iese de fiecare dată, însă încerc să învăț mereu despre asta și să schimb chiar și puțin din proastele obiceiuri alimentare.

Unele dintre semnele următoare sunt catalogate ca “genetice”, dar cred că deși avem predeterminate anumite tendințe, modul în care ne hrănim poate determina dacă se vor manifesta sau nu.

Semne ale deficiențelor nutriționale la copii

1. Depresia / Anxietatea

Depresia și anxietatea pot fi cauzate de deficiențele nutriționale.

Proteinele conțin aminoacizi. Proteinele de origine animală conțin toți aminoacizii și sunt mai ușor de absorbit de către organism, spre deosebire de cele din plante.

Citește și:  Costume de Halloween pentru copii

Aminoacizii sunt foarte importanți pentru organism deoarece creierul îi folosește pentru a crea neuro-transmițători: serotonină, endorfine, etc. Echilibrul acestor neuro-transmițători ne face să ne simțim calmi și fericiți în loc să fim anxioși.

2. Hiperactivitatea

Hiperactivitatea este legată de capacitatea creierului de a procesa informații și de a rămâne calm în același timp. Copiii cu hiperactivitate tind să aibă o floră și o digestie bacteriană săracă. Din acest motiv, organismul nu poate absorbi substanțele nutritive. În această situație, o bună sursă de probiotice este recomandată.

3. Întârzierea în vorbire

Aceasta poate fi legată de o deficiență de vitamina B12. Nu ar trebui oferite copiilor suplimente cu vitamina B12, cel puțin nu înainte de o testare adecvată, însă o creștere a alimentelor care conțin această vitamină poate fi binevenită. Alimente bogate în vitamina B12 sunt: carne de vită, pui, pește, organe, lactate și ouă.

4. Părul sau pielea uscate

Pielea și/sau părul uscat pot fi legate de o deficiență a vitaminelor solubile în grăsimi cum ar fi vitamina A, D, E și K2. Și eu am suferit de asta. Mai ales pe perioada rece, pielea mea era extrem de uscată. După ce am adăugat în dietă vitamine solubile în grăsimi, pielea mea și-a recăpătat strălucirea.

5. Cariile

Cariile dentare sunt adesea considerate a fi rezultatul consumului de zahăr. Deși acest lucru “ajută” foarte tare, cariile sunt legate mai ales de ceea ce nu consumă o persoană, decât de consumul de dulciuri. S-a constatat că cei cu carii aveau mai degrabă deficit de minerale și de asemenea, deficit de vitamine solubile în grăsimi, care sunt necesare absorbției mineralelor.

Citește și:  Sa vorbim cu copiii - cum se fac ei intelesi in functie de varsta

6. Răceli sau îmbolnăviri frecvente

Când era mai mică, fiica mea răcea destul de des, însă odată cu îmbunătățirea dietei noastre, am observat că intervalul între răceli se mărea, iar imunitatea ei s-a îmbunătățit.

7. Obezitatea

E puțin ciudat să ne gândim că obezitatea este legată de malnutriție, dar exact din acest motiv ajung unii copii obezi. Când mâncăm alimente care nu sunt bogate în nutrienți, corpul pare a fi mereu înfometat. Trebuie găsite surse sigure de alimente pline de nutrienți, și excluse din alimentație mâncărurile foarte procesate sau fără substanțe nutritive, așa zisele- calorii goale. Ar trebui să căutăm să ne hrănim cu fructe, legume, lactate, grăsimi sănătoase, leguminoase, toate pregătite corespunzător.

Nu este întotdeauna ușor să ne ținem departe de mâncarea nesănătoasă, dar cu câte o mică schimbare în bine zilnic, sau măcar săptămânal, reușim să ținem lucrurile sub control.