O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Acum ca scoala a inceput din nou nu doar programul copiilor e mai incarcat, ci si al tau. Te imparti intre serviciu si copiii care dintr-o data au mai multe nevoi decat pe timpul vacantei. Cu siguranta este aproape imposibil sa mentii o viata activa si sanatoasa in timpul scolii, cand ai atatea pe cap, de aceea urmatoarele sfaturi te vor ajuta sa faci aceasta sarcina mai usoara.

Un mic dejun sanatos este primul pas al unei zile in care scopul intregii familii e acela de a trai sanatos. Este cea mai importanta masa a zilei, iar o viata sanatoasa se bazeaza pe o alimentatie sanatoasa. Pregatirea unui platou cu fructe si legume sau branzeturi, prepararea unor cereale cu lapte sau fierberea catorva oua nu dureaza mult.

Lasa copiilor gustari sanatoase pe care sa le manance pana ajungi acasa si poti pregati o masa consistenta. Copiii trebuie invatati diferenta dintre o gustare sanatoasa si una care este daunatoare organismului din cauza substantelor pe care le contine.

Este bine sa implici copiii in activitati extrascolare cum ar fi sporturile sau dansurile. Activitatile organizate de catre cluburile pentru copii sunt si ele binevenite.

Petreceti timp in familie. Chiar daca e numai pentru o jumatate de ora, copiii se simt in siguranta, importanti si apreciati cand sunt inclusi in activitati alaturi de adultii pe care ii admira cel mai mult: parintii. Puteti face o plimbare sau un simplu joc de monopoly. Nu activitatea conteaza, ci legaturile emotionale care se creeaza si se intaresc intre parinti si copii, legaturi care mai tarziu vor usura relatiile din perioada adolescentei. Cu siguranta aceste activitati, chiar daca pe moment nu par sa aiba o importanta capitala, ajung la construirea unei familii unite.

Citește și:  Cum sa faci sa ai copilul in siguranta la scoala

Limiteaza timpul petrecut in fata ecranului. Nu lasa copilul la nesfarsit in fata calculatorului, tabletei, televizorului sau telefonului. In lipsa acestor dispozitive isi vor ocupa timpul cu activitati care presupun efort fizic cum ar fi plimbarile cu bicicleta sau o simpla plimbare in parc, acestea ajutand la intarirea sistemului imunitar si la construirea unui organism sanatos.

Planifica meniul dinainte. E mult mai usor sa mentii o alimentatie sanatoasa a familiei daca planuiesti dinainte ce sa gatesti; poti calcula aproximativ cantitatile si tipurile de nutrienti care ajung in organismul copiilor nostri dragi. De cele mai multe ori cand alegi pe moment ce sa gatesti renunti la aspectul „sanatos” al mancarii in favoarea unei mancari rapide. Daca ai ajuns cu jumatate de ora inaintea cinei si nu stii ce sa gatesti, va fi mai simplu sa prajesti niste ochiuri sau niste cartofi sau sa pregatesti niste sandwich-uri cu mezeluri decat sa gatesti un ghiveci sanatos din legume.

Asigura-te ca toata lumea, in special copiii, au parte de un somn odihnitor. Cu cel putin o jumatate de ora inainte de a se pune la somn, copilul trebuie sa se ocupe doar cu activitati linistitoare pentru minte si corp. Orice activitate care presupune o stare de agitatie, fizica sau mentala, va avea repercusiuni asupra perioadei de somn.