O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Sigur ați auzit și voi legende conform cărora femeile gravide mănâncă pentru doi, ca și de “poftele” din perioada sarcinii și miturile urbane ale soților care bântuie prin oraș noaptea după murături sau căpșuni.

Am auzit povești despre pofte mai comune cum ar fi murături, înghețată mâncată zilnic cu kilogramele, până la combinații ciudate de cartofi prăjiți cu ciocolată sau var de pe pereți. De asemenea cunosc mămici care nu agreau anumite alimente înainte de sarcină, pe care au ajuns să le mănânce cât de des au putut cât au fost gravide.

Este uimitor cum fiecare sarcină are simptome diferite, cum poți avea trăiri diferite și cu totul alte pofte în sarcini.

De câte ori nu ați auzit din gura unei proaspete mămici fraze de genul „Ăsta mic vrea amandine”, “Du-te și cumpără niște castraveți murați că-i e poftă copilului” 😊

Dar dacă poftele din sarcină sunt un semnal de alarmă pe care ni-l dă corpul pentru că are nevoie de ceva cu adevărat necesar pentru noi sau copil? Experții in nutriție consideră că poftele pentru anumite alimente semnifică o lipsă de minerale sau vitamine în dietă.

Sărat, acru, dulce sau picant, poftele din sarcină pot fi o pacoste. Da, uneori pare că poftele sunt dramatizate și exagerate prin filme sau reclame, dar realitatea este că aceste pofte nu sunt o glumă, ele afectează între 50 și 90% dintre femeile însărcinate. Senzația de foame insațiabilă este foarte reală. Iată câteva explicații care stau în spatele acestor pofte nebunești.

CIOCOLATA

Cine nu agreează niște ciocolată din când în când? În orice caz, pofta intensă de ciocolată poate însemna o deficiență de magneziu. Dacă ai poftă de ciocolată în timpul sarcinii, caută să consumi ciocolată neagră. Nu are atât de mult zahăr adăugat, îmbunătățește sănătatea inimii și este plină de antioxidanți.

Citește și:  Cum poți să încurajezi copilul să bea apă

MURĂTURILE

Alături de măsline și chipsuri sunt printre primele vinovate în topul poftelor graviduțelor. Femeile care poftesc murături ar putea avea un deficit de sodiu. Dar unora pur și simplu le place oțetul sau faptul că sunt crocante.

BRÂNZETURI ȘI CARNE

Ar putea fi nevoia organismului pentru mai mult calciu sau un acizi grași. Deși brânzeturile sunt foarte sănătoase, nu este necesar să înfulecăm câte un calup de cașcaval gras la fiecare masă. Încearcă să adaugi în dietă gustări sănătoase ca nucile, humusul sau fulgi de ovăz și semințe de in. Dacă ai poftă de carne roșie ar putea fi o deficiență de fier. Alege carne slabă, gătită corespunzător și asociaz-o cu salate de frunze verzi, care conțin vitamina C și ajută la absorbția fierului.

PÂINE ȘI ALTE PRODUSE PLINE DE CARBOHIDRAȚI

Pofta de pâine sau mâncăruri cu mulți carbohidrați cum ar fi pastele, orezul, leguminoasele, ar putea indica nevoia organismului de azot sau sodiu. Chipsurile de cartofi, ca și murăturile sunt pline de sare, dar din nou ar putea fi doar din cauză că vă doriți ceva crocant. Deoarece aduc un plus nu doar de sodiu ci și de grăsimi, încercați alternative mai sănătoase și bogate în proteine – carne slabă de pui, porc, curcan, pește gras, ouă etc.

FRUCTE

Surprinzător, femeile însărcinate nu poftesc doar la junk food, ci și fructe 😊. Sigur că îți dorești un copil sănătos așa că un aport de vitamina C este binevenit oricând, dar mai ales în sarcină.

ÎNGHEȚATA

Dulce și răcoritoare, cu atât de multe arome din care să alegi încât am putea petrece câteva ore la raionul specializat din supermarket. Pentru o versiune mai sănătoasă am putea să facem în casa din iaurt semi-degresat și topping de fructe proaspete.

Citește și:  7 Lucruri pe care mamele trebuie să le știe despre proaspeții tătici

ALIMENTE SĂRATE

Nu este deloc neobișnuit ca femeile să poftească alimente sărate sau sare. Motivul este acela că o creștere a volumului sanguin poate schimba necesarul de sodiu. Trebuie avută grijă la alimentele procesate; cantitatea de sodiu din acestea poate depăși cu ușurință chiar și necesarul unei femei însărcinate, ca să nu mai vorbim de celelalte ingrediente nesănătoase pe care le conțin.