O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

In scoala primara este timpul perfect pentru copiii nostri sa invete despre mancare sanatoasa, un corp sanatos si activitati sportive. Este momentul in care incep sa aiba viata sociala, sa aiba bani la ei si pot face singuri alegeri. Copiii de azi invata repede, tin cont de influentele din mediul lor si de trendurile care sunt la moda.

Copiii au nevoie de mancare variata si care sa fie aleasa in functie de stilul de viata al fiecaruia. O perioada cu activitate fizica intensa necesita anumite tipuri de mancare iar o perioada de relaxare cere alt tip de alimentatie.

Micul dejun este important

Este important sa incurajezi micul dejun. O noapte cu un somn bun urmat de un mic dejun potrivit ii asigura copilului energia necesara pentru scoala si capacitatea de concentrare.
Este foarte important sa fii un model pentru copilul tau asa ca rezerva-ti timpul necesar pentru a lua micul dejun cu el.

Mancarea la scoala

Stim ca pachetul de acasa nu mai este la moda dar in cele mai multe cazuri este o alternativa mult mai sanatoasa decat mancarea care se poate achizitiona la scoala sau in jurul scolii.

Cateva sugestii pentru pachet:

  • Un sandvis cu branza, carne slaba, humus sau salata
  • Bucatele de branza
  • Fructe proaspete sau uscate
  • Legume taiate
  • Intotdeauna o sticla de apa

Mancaruri care trebuie evitate la scoala

Trebuie sa evitam mancarurile procesate, cu multe grasimi, zahar sau sare pentru ca acestea nu aduc aportul necesar de energie desi sunt, poate, gustoase.

  • Mancare procesata, de exemplu salam sau sunca presata
  • Chipsuri, biscuiti sarati sau energy bars
  • Dulciuri sau bauturi indulcite
Citește și:  Ai un copil supradotat? Iată câteva sfaturi pentru tine

Gustarile si presiunea mediului

La aceasta varsta presiunea mediului este un factor care nu trebuie ignorat. Tendinta de a manca tot felul de dulciuri care sunt la moda este mare si o interzicere categorica nu va functiona. Lasa-ti copilul sa incerce aceste dulciuri dar doar ocazional si in cantitati mici.

Consumul ocazional si in cantitati limitat nu este un lucru periculos. Depasirea, insa, a unei limite sau pierderea controlului poate duce la:

  • Slabirea organismului copilului, nu are energie si ii este afectata imunitatea
  • Cresterea in greutate
  • Incapacitatea de a reveni, mai tarziu, la un regim de viata si alimentatie sanatos

Snackul de dupa scoala

Fiecare copil este diferit si fiecare zi poate fi altfel. Snackul de dupa scoala trebuie reglat in functie de copil si in functie de activitatea din acea zi si nevoie de energie.

Poate fi vorba doar de un sandvis si un pahar de lapte sau chiar de o masa serioasa.

Masa impreuna cu familia

Masa impreuna cu familia este foarte importanta pentru un copil in aceasta perioada de dezvoltare, dar si mai tarziu. Masa de seara este, probabil, cel mai bun moment pentru a avea o masa in familie si nu trebuie ignorat.

Sugestii pentru masa de seara:

  • Aloca suficient timp pentru a discuta si a povesti ce ati facut in timpul zilei
  • Evita sa iei masa in fata televizorului, altfel momentul isi pierde din importanta si valoare
  • Lasa-l pe copilul tau sa te ajute cu pregatirea mancarii si a mesei

Exercitii si activitati fizice

Activitatea fizica este foarte importanta daca vrem sa avem o viata echilibrata si un corp sanatos. Incearca sa-ti incurajezi copilul sa faca miscare zilnic, sa aiba o activitate fizica pe care sa o faca din placere.

Citește și:  8 moduri in care sa spui NU copilului tau

O ora de activitate fizica pe zi este necesara si indicata, insa nu numai pentru copii. Incercati sa gasiti o activitate pe care sa o puteti face impreuna.