Hidratarea este un subiect ce nu poate fi ignorat deoarece copiii sunt mult mai predispuși la deshidratare decât adulții deoarece corpurile lor nu se răcesc eficient, iar acest lucru este mult mai riscant în arșița verii.

Pericolul apare atunci când fluidele părăsesc organismul prin transpirație, mai repede decât acestea sunt înlocuite, iar deshidratarea severă poate pune viața copiilor în pericol.

Luând câteva măsuri simple de precauție, vă puteți proteja copilul și îi puteți permite să se bucure de vară în condiții de siguranță.

Cel mai bun mod de a ține copilul hidratat este ca acesta să consume lichide în mod regulat – cele mai indicate gustări și băuturi sănătoase la fiecare masă.

În plus, dacă micuțul are o zi deosebit de ocupată sau obositoare, programul său trebuie să fie unul de extra hidratare la prima masă a zilei, sau chiar cu o noapte înainte. Se recomandă echivalentul unei sticle de apă de un litru înainte cu aproximativ 2 ore înainte de un antrenament viguros.

Nu așteptați până când copilului îi este sete pentru a-i oferi băuturi răcoritoare deoarece el este deja deshidratat. Anumite studii realizate de Universitatea din Connecticut (SUA) au constatat că mai mult de jumătate din copiii din taberele sportive au fost semnificativ deshidratați în ciuda disponibilității băuturilor răcoritoare și sportive și a încurajării consumului de lichide.

Obiceiul de a face pauze frecvente în timpul activității și de a consuma apă trebuie să se formeze la aproximativ fiecare 20 de minute în timpul verii. Și, dacă este posibil, este recomandat ca toate pauzele de hidratare să se facă într-un loc umbrit.

Când putem spune că copilul consumă suficiente lichide?

Este recomandat ca micuții să bea, în medie, șase pahare de apă pe zi. Cu toate acestea, pe parcursul unei activități intense, copilul poate pierde până la o jumătate de litru de lichid pe oră.

Este, deci, indicat ca un copil cu o  greutate de 40-45 de kilograme să consume două înghițituri de apă sau suc proaspăt de fructe la fiecare 20 de minute.

Copiii și adolescenții cu o greutate de aproximativ 60-65 de kilograme ar trebui să bea 4-5 înghițituri de lichid la fiecare 20 de minute.

Apa este, în general, considerată băutura perfectă și cel mai bun lichid pentru hidratare. Este ieftină (de multe ori gratuită), disponibilă pe scară largă și potrivită pentru toată lumea.

Rețineți însă, că băuturile reci ca gheața ar putea fi remediul perfect pentru sete, însă este mult mai bine ca un copil să consume lichide la o temperatură moderată deoarece primele înghițituri dintr-o băutură prea rece ar putea fi revigorante dar este greu pentru copii (chiar și pentru adulți) să bea cantitățile necesare la temperaturi extreme.