O nouă parola a fost trimisă către email-ul tău.

Un nou născut poate aduce în viața ta multă activitate și entuziasm dar, în același timp, și mult stres și oboseală. Fie ca ești proaspăt părinte, fie că ești veteran, ai nevoie de câteva sfaturi practice pentru a ține stresul sub control.

Îngrijirea non-stop a nou-născutului poate transforma viața ta din una normală în una cu susul în jos.

Utilizează aceste strategii practice pentru a gestiona stresul din viața ta și o să vezi că mâine este mai bine.

1. Ai grijă de tine

Rezistă tentației de a consuma cafeaua ca băutura principală sau ca înlocuitor pentru somn.

În schimb, menține o dietă sănătoasă, bea multă apă și respiră aer proaspat.

Dormi atunci când doarme și bebelușul tău și stabilește împreună cu partenerul tău  un program pe timp de noapte care să vă permită amândurora să vă odihniți și să îngrijiți de copil.

Fă ceva ce iți place în fiecare zi; fie singură, fie cu copilul tău.

Obiceiurile bune te vor ajuta să menții energia de care ai nevoie pentru a putea avea grijă de micuțul tău.

2. Stabilește ore și reguli de vizită

Prietenii, familia și cei apropiați vor fi nerăbdători să îl vadă pe nou-născut. Anunță-i în ce zile pot să vină și la ce ore.

Insistă asupra faptului ca aceștia să se spele pe mâini înainte de a lua bebelușul în brațe, și întreabă-i dacă sunt bolnavi ( în acest caz vizita se va reprograma ).

3. Acordă timp în fiecare zi pentru alăptat și somnul de după amiază.

Păstrează activitățile programate la un nivel minim.

4. Așteaptă-te la un munte de emoții

Sigur vei adora degețelele micuțului tău și te vei minuna de fiecare mișcare a lui.

Citește și:  25 Sfaturi pentru ca bebelușul tău să doarmă cum trebuie

Vei avea multe emoții schimbându-l de scutec, alăptându-l, alinându-i somnul sau făcându-i prima băiță.

Însă acestea nu sunt lucruri atât de grele. Dacă o ai pe mama ta alături, spune-i să te ajute, cel puțin la început, și să-ți împărtășească din experiența ei.

5. Relaxează-ți standardele

Ascunde mătura și lasă puțin praful acolo unde este. Pune-ți hainele în coșul de rufe și spală-le când ai nevoie de ele.

Servește lapte, pâine prăjită și o salată rapidă atunci când ești prea obosită pentru a pregăti o masă tradițională.

6. Ieși din casă

Scoate-l pe cel mic la plimbare și rezervă-ți timp în fiecare zi, când vremea îți permite, să iei o gură de aer și să faci o mică plimbare.

Dacă ai pe cineva de încredere cu care să îl lași pe cel mic, poți să ieși și singură. O alergare de dimineață te ajută să elimini din stresul acumulat.

7. Acceptă o mână de ajutor

Atunci când prietenii sau cei dragi se oferă să te ajute, acordă-le cu încredere o șansă.

8. Nu îl neglija pe bebelușul tău

Micuțul tău are nevoie de dragostea și atenția ta așa că nu îți lăsa copilul deoparte pentru a petrece timp cu alții. Dacă ai mai mulți copii, și sunt destul de mari încât să poată avea grijă câteva minute de cel mic, atunci îl poți lăsa în grija lor.

9. Păstrează-ți perspectiva

Bebelușul tău nu va fi întotdeauna bebeluș. Apreciază aceste momente, chiar și în mijlocul haosului.

10. Caută ajutor suplimentar când este nevoie

Să fii părinte este o provocare, chiar și într-o zi bună. Dacă ești deprimată sau ai probeleme de adaptare la viața cu un nou-născut atunci cred că este momentul în care mai bine ai consulta medicul specialist.

Citește și:  Ce trebuie să mănânce și să evite o viitoare mămică

Știind cum să faci față stresului din viata ta, te poate ajuta să te bucuri într-adevăr de ceea ce are de oferit „meseria” de părinte. Voi cum faceți față stresului?

Ți-a plăcut articolul? Poți să dai un Like!
Iar dacă ai o prietenă căreia i-ar face și ei plăcere să-l citească atunci poți să-l și distribui pe Facebook.